The service provided by Consileon was professional and comprehensive with a very good understanding of our needs and constrains.

Wolfgang Hafenmayer, Managing partner, LGT Venture Philanthropy

Technical quality of staff offered, capability of performing various project roles, as well as motivation and dedication to the project (... [...]

dr Walter Benzing, Head of development B2O, net mobile AG

Technical quality of staff offered, capability of performing roles of developers, lead developers, trainers, team leaders, architects as wel [...]

Karl Lohmann, Itellium Systems & Services GmbH

Firma Consileon Polska jest niezawodnym i godnym zaufania partnerem w biznesie, realizującym usługi z należytą starannością (...)

Waldemar Ściesiek, Dyrektor zarządzający IT, Polski Bank

The team was always highly motivated and professional in every aspect to perform on critical needs of our startup environment.

Denis Benic, Founder of Ink Labs

Onboarding nie taki straszny      

Category: Other

Banner_blog

Onboarding to słowo, które potrafi wywołać dreszcze.

Nic dziwnego. Początki w nowej pracy bywają stresujące. Nowe otoczenie, nowe obowiązki, nowe twarze i mnóstwo nowych informacji. To może przyprawić o zawrót głowy. Dlatego proces onboardingu w naszej firmie jest starannie zaplanowany. Tak, aby nowa osoba czuła się w nim, jak ryba w wodzie 🙂. Przecież komfort to podstawa, prawda?

Co robimy, aby nowy pracownik czuł się jak najbardziej bezpiecznie w tym procesie?  Po pierwsze nasz onboarding jest dobrze zaplanowany.

Od czego zaczynamy?

Od pytania “po co?”, które pozwala nam określić, co ma być efektem procesu wdrożenia.  Kto jest w naszej organizacji, ten wie, że to nasz punkt wyjścia. Wiedząc, dokąd zmierzamy, łatwiej jest znaleźć dobrą drogę 🙂.

A więc jaki efekt chcemy osiągnąć?

Onboarding ma sprawić, że obie strony, zarówno pracownik, jak i pracodawca, po okresie próbnym chcą kontynuować współpracę.

Kiedy zaczynamy onboarding?

Przygotowania zaczynamy od momentu potwierdzenia przyjęcia kandydata do firmy, czyli długo przed rozpoczęciem pracy nowego pracownika. Organizujemy wybrany przez nową osobę sprzęt, miejsce pracy i dostęp do narzędzi, z których korzystamy na co dzień. To wszystko przygotowywane jest wcześniej i gotowe czeka na przybycie nowej osoby.

W Consileon Polska onboarding trwa trzy miesiące. To czas na poznanie obowiązków na nowym stanowisku i zrozumienie specyfiki pracy, ale nie tylko. Nowa osoba ma możliwość przekonać się jakimi zasadami i wartościami kierujemy się w pracy. Przede wszystkim czy są one dla niej/niego akceptowalne. Najprościej ujmując, to czas by sprawdzić, jak Lwy funkcjonują w “stadzie” i zaryczeć tak jak one 😉. O taki efekt onboardingu nam chodzi – kiedy obie strony chcą kontynuować współpracę.

Okres próbny się skończył, ale to nie koniec onboardingu.

Po okresie wdrożenia razem z nowym pracownikiem określamy, które kompetencje ma odpowiednie na dane stanowisko, a jakie obszary musi jeszcze rozwijać. To wszystko omawiane jest szczegółowo na spotkaniu podsumowującym pierwsze trzy miesiące. Wiemy, że inwestowanie w rozwój pracownika w obszarach, które przynoszą realną wartość dla jego pracy, jest korzystne zarówno dla nas, jak i dla tej osoby.

Na koniec…

Dobrze zaplanowany i skutecznie przeprowadzony onboarding to nie tylko narzędzie do wprowadzenia pracownika w nowe obowiązki. To proces służący do osiągnięcia konkretnego efektu. Musi być dobrze zaplanowany i przemyślany.
W Consileon Polska dbamy o to od samego początku.

A jak wygląda onboarding w Waszej firmie? Podzielcie się swoimi doświadczeniami.

Autorki:
Katarzyna Kunowska – HR Manager w Consileon Polska
Paulina Pękalska – HR Specialist w Consileon Polska

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trwa ładowanie